Jak założyć bloga – omówienie różnych procedur oraz ich potencjalnych wad i zalet

Założenie własnego bloga nie jest trudne. Można w tym celu skorzystać z wielu darmowych platform – takich jak wordpress.com, blogspot.com, wix.com lub weebly.com. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że rozwiązania te mają swoje mankamenty. Po pierwsze, umieszczenie adresu swojego bloga na darmowej platformie nie służy kreowaniu wizerunku mentora. Po drugie, dodatkowe opcje - związane na przykład z dokładniejszą analityką odwiedzin lub z bardziej skutecznym promowaniem bloga - pozostają płatne. Alternatywnym rozwiązaniem jest oczywiście opublikowanie własnego bloga na profesjonalnym serwerze, pod autorskim adresem. Ta bardziej kosztowna opcja pozwala nam na profesjonalną prezentację własnej oferty już na samym początku przygody z blogowaniem.

Blog internetowy – jak dbać o jego jakość na różnych płaszczyznach

Pisanie bloga w globalnej sieci powinno wnosić konkretną wartość dodaną w życie Twoich czytelników. Aby tak się stało, warto zamieszczać w nim starannie dopracowane, merytorycznie wpisy. Warto pisać o rzeczach, które są w Twojej branży po prostu istotne i spojrzeć na nie z nowej, niebanalnej perspektywy.

Publikowanie treści na bloga powinno być w miarę regularne. Najlepiej zachować odstęp od kilku do kilkunastu dni. Problemem w tym wypadku mogą okazać się jednak takie czynniki jak np. przemęczenie, brak czasu lub po prostu brak natchnienia. Warto prowadzić brudnopis, w którym będziesz umieszczać treści „zapasowych” wpisów. W przypadku dużego braku weny można ratować się różnymi impulsami, wywołującymi inspirację – może warto byłoby przedstawić prognozy dotyczące rozwoju Twojej branży w przyszłości albo Twoje wrażenia z wydarzeń branżowych?

Po trzecie, warto ukształtować autentyczny i przede wszystkim spójny wizerunek siebie jako blogera. Autentyczny bloger jest wiarygodnym i szczerym człowiekiem. Aby nim pozostać, trzeba zachować roztropność w ewentualnej współpracy z reklamodawcami. Jeśli jakaś reklama koliduje z przekazem bloga lub, co gorsza, jest nieetyczna, należy kategorycznie odrzucić propozycję współpracy.

Po czwarte, warto także zadbać o estetyczną i stonowaną szatę graficzną bloga po to, aby zachęcała ona do wgłębienia się w treść prezentowanych artykułów.

Ostatnim aspektem pomocnym w odpowiedzi na pytanie, jak prowadzić bloga, jest analiza SEO. Warto postarać się o dobór odpowiednich słów kluczowych. Czasami da się to zrobić intuicyjnie, natomiast w bardziej złożonych przypadkach warto pokusić się o skorzystanie z profesjonalnych narzędzi do ustalania słów kluczowych, które badają nie tylko frekwencję konkretnej frazy w wyszukiwarce, ale także jej konkurencję. Ponadto warto zadbać o odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi (najlepiej na poziomie około 3 procent).

Komentarze

Zostaw Komentarz